.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشنهاد طلاب مازندرانی: 19 دی روز طلبه

  جمعی از طلاب مازندران با ارسال طوماری به دفتر رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و مدیر حوزه علمیه قم خواستار نامگذاری نوزدهم دی به نام «طلبه» شدند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، حجت الاسلام رحیم ابوالحسینی، مدیر حوزه علمیه فیضیه مازندران با تایید این خبر گفت: جمعی از طلاب حوزه علمیه فیضیه مازندران با ارسال طوماری به دفتر رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و مدیر حوزه علمیه قم خواستار نامگذاری روز نوزدهم دی به نام روز «طلبه» شدند.

وی با بیان اینکه این نامه توسط حجت الاسلام بنیامین شیرخانی، طلبه پایه هفتم این حوزه نوشته شده است، گفت: این نامه از سوی 300 نفر از طلاب حوزه علمیه فیضیه مازندران و نیز خود این مدرسه علمیه مورد تأیید و امضاء قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به ای‌که این طلبه یکی از طلاب خوش فکر و ممتاز این حوزه است، تصریح کرد: وی در جشنواره علامه حلی سال 86 حائز رتبه ممتاز شده است.

در این طومار که مورد تایید و امضای بیش از 300 نفراز طلاب حوزه علمیه فیضیه مازندران قرار گرفته است با اشاره به غنای حوزه‌های علمیه شیعه در تمام اعصار و زمان‌ها آمده است: در هر عصر و زمانی چهره‌‌های درخشانی از علم و عمل مانند شیخ صدوق‌ها و شیخ مفیدها و بالاخص امام خمینی (ره) در مسیر فرهنگ اهل‌ بیت (ع) وجود داشته و در سنگر دین ایستاده‌اند و در برابر حوادث و خطرهایی که دین مبین را تهدید کرده پاسبانی کرده اند.

در ادامه این طومار آمده است: این بزرگواران زمانی خود از قشر «طلبه» که جوانه‌های تمدن اسلامی و نشاط و پویایی حوزه‌های علمیه به آنان وابسته است به شمار می‌آمدند و فرهنگ تمدن اسلامی را آنان رشد و توسعه داده و نقش‌آفرین بودند.

در بخش دیگری از این طومار با اشاره به نقش موثر و محوری حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روز نوزدهم دی سرآغاز حرکت شکوهمند اسلامی ملت ایران عنوان شده و آمده است: از آنجا که این جریان یکی از محورهای شکل‌گیری و جهش انقلاب اسلامی قرار گرفت، بنابراین پیشنهاد داریم این روز شریف به نام روز طلبه در جلسه شورای فرهنگی مطرح تا به شکل رسمی نامگذاری شود.

در ادامه طومار با اشاره به برخی از راهبردهای «روز طلبه» این روز فرصت مناسبی برای تقدیر از طلاب پژوهشگر، ممتاز و برگزاری همایش‌‌های علمی و بین‌المللی عنوان شده و آمده است: در این روز همایش و اجلاسیه‌ای برگزار شود و از بهترین مقالات، طرح‌ها، اشعار تقدیر به عمل آید.

در پایان این طومار طلاب حوزه علمیه فیضیه مازندران خواستار برگزاری همایش بین‌المللی با حضور طلاب خارج از کشور شدند و در ادامه نیز نشست‌ در مراکز استان‌ها و پرداختن به فرصت‌ها و چالش‌های حوزه و جهان اسلام و غرب را لازم دانستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.484 seconds.